復古音樂

復習舊時的聲音
微博: @影里影外

今天收到一位讀者的私信,說想要我透露一些關於自己的信息。我想過發佈一張自己的照片,但卻覺得照片可能會破壞了某種神秘感。所以我選擇分享一張我的手動留聲機的照片。閒著的時候,我會帶著他到公園,播放老式唱片,穿越時代。這個手動留聲機只能播放78轉的老式唱片,而不適合播放1950年後印製的現代33轉黑膠唱片。留聲機是在1920年代製造於英國,他的背後其實有著一段挺悲哀的愛情故事。


開通博客不到一個星期,我很欣慰博文能引起大家的興趣。在此也感謝Lofter,謝謝你們把我的文章列為精選,讓更多的音樂迷能讀到我的博文。其實我在寫音樂博文的時候,也會不時透露一些有關自己的生活信息。通常懷舊的人都比較內斂,我也不例外。但是,當我要隨著樂隊登台表演的時候,卻會立即變成另外一個人。


雖說博客的名字為「復古音樂」,讀過我舊博文的朋友都會知道,其實我是特別鍾愛傳統爵士(新奧爾良爵士)和早起藍調。當然,我也喜愛其他形式的懷舊音樂,在將來我必定會和大家分享。只是,當前我滿腦子都是新奧爾良... 


早安中國,晚安英國。


I recieved a message today from a reader, he wants me to reveal more infomation about myself. I thought about posting a selfportrait, but I do think the photo will destroy some kind of mysetry. Therefore, I would like to post a photo of my gramophone intead. During my free time, I'd take it with me to the park, to play some old record collection, in order to travel through hisory. This gramophone can only play 78s records, and it is not suitable to play modern 33s records that were produced after 1950s. This gramophone was made in England during the 1920s, and it also has a very tragic love story behind it.


This blog is published for less than a week, and I am very pleased that many find my articles intersting. I would also like to thank Lofter, thank you for feauring my posts, so that more people are able to read them. In fact, I do reveal pieces of information about my life every now and then within the articles. Normally nostalgic people is rather shy, and I am the same that way. However, when I have to perform with my bands on stage, I'd turn into a completely different person straight away. 


Although the blog is called 「Retro Music」, if you have read my older articles, you'd know that I have a particular interest in traditional jazz (New Orleans jazz) and pre-war blues. Of course, I also adore other genre of old music, and I shall certainly share them with you in the future. It's just that my brain is full of New Orleans at the moment, that's all...


Good morning, China. Good night, England.


评论
热度(3)
©復古音樂
Powered by LOFTER